Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

MJERE ZA UČINKOVITO I SIGURNO KORIŠTENJE PLINA

Prirodni plin je bez boje i mirisa no dodaje mu se odorant kako bi se osjetio u slobodnom prostoru.

Najčešće i najlakše je primijetiti istjecanje plina po mirisu dodanog odoranta koji je izrazito neugodan i podsjeća na miris pokvarenih jaja.

Istjecanje plina na dijelu plinske instalacije se može primijetiti i promatranjem plinomjera. Ako plinomjer pokazuje prisutnost potrošnje (brojčanik se okreće),a sva plinska trošila su ugašena, onda je to znak da postoji nekontrolirano istjecanje plina. Podzemno istjecanje plina se može primijetiti po uništenoj vegetaciji iznad mjesta istjecanja.

Prirodni plin nije otrovan, lakši je od zraka, lakozapaljiv i eksplozivan. Vrlo brzo razvija toplinu izgaranjem. Pri pravilnoj uporabi nema opasnosti no nepravilnim postupanjem s plinskim instalacijama, sustavom dimnjaka ili dovoda zraka može doći do gušenja, trovanja, požara i/ili eksplozije.

  • Redovita kontrola i održavanje elemenata plinskog sustava osigurava sigurnu opskrbu plinom.
    Slijedeći navedene preporuke, provjerite postupate li ispravno s plinskim uređajima:
  • Redovita kontrola plinskih uređaja
    Svi plinski uređaji (bojler, peć, štednjak...) moraju se redovito servisirati od strane ovlaštenih servisera. Preporuka je da plinski uređaji za grijanje prostora i pripremu tople vode(bojleri, brzo grijalice, peć...) servisiraju najmanje jednom godišnje.
  • Redovita kontrola dimnjaka
    Ako korisnik ima bojler spojen u dimnjak obaveza područnog dimnjačara je najmanje jednom godišnje izvršiti kontrolu dimnjaka.
  • Angažiranje ovlaštenih osoba kod promjena na plinskoj instalaciji
    Ako se rade bilo kakvi zahvati na plinskoj instalaciji, uključujuću radove na bojleru i dimnjaku, korisnik mora angažirati ovlaštene osobe (plinoinstalater, serviser, dimnjačar) da izvrše takve radove. Svi radovi moraju se prijaviti vašem distributeru nakon čega će djelatnici distributera izvršiti kontrolu i ispitivanje plinske instalacije.
  • Promjene na sustavu dobave zraka
    Ako korisnik ima atmosfersko trošilo, te ukoliko se rade bilo kakve promjene koje utječu na dobavu zraka (ugradnja PVC stolarije, ugradnja kuhinjske nape, ugradnja ventilatora...), potrebno je kontaktirati ovlaštene osobe (plinoinstalater, serviser, distributer plina) radi stručnog savjeta jer dobava zraka bitno utječe na proces izgaranja kod atmosferskih plinskih trošila.

 

ATMOSFERSKA PLINSKA TROŠILA

Atmosferski bojler je uređaj koji zrak za izgaranje uzima iz prostora u kojemu je smješten, a dimni plinovi izlaze kroz dimnjak. Dobava zraka jedan je od temeljnih uvjeta za dobar rad atmosferskog bojlera, a kontrolu možete obaviti provjerom sljedećih elemenata:

  • Ventilacijski otvori na vratima kupaonice
    U vratima prostorije u kojoj je ugrađen atmosferski bojler (većinom su to kupaonice) moraju biti ugrađeni ventilacijski otvori u gornji i donji dio vrata (2 x 150 cm2) da se osigura povoljna izmjena zraka potrebnog za izgaranje.
  • Podrezana sva vrata u stanu
    Sva vrata u stanu moraju biti podrezana u donjem dijelu 2 cm.
  • Ugrađena PVC stolarija
    Ako je u stanu ugrađena PVC stolarija, na vanjskom zidu moraju biti ventilacijski otvori u gornjem i donjem dijelu zida (2 x 75 cm2). Naime, kako PVC stolarija ima stopostotno brtvljenje, nakon kraćeg vremena potroši se zrak u stanu, dolazi do podtlaka i mogućeg povrata dimnih plinova.
  • Uporaba ventilatora u kupaonici
    Ventilator u kupaonici ne smije raditi u isto vrijeme kad i bojler, odnosno mora se isključiti jer radom ventilatora vrlo brzo se stvara podtlak u kupaonici.
  • Uporaba kuhinjske nape
    Kuhinjska napa ne smije raditi u isto vrijeme kad i bojler jer djelovanje kuhinjske nape utječe na stvaranje podtlaka u stanu odnosno povrat dimnih plinova iz bojlera i dimnjaka. Ovlašteni serviseri bojlera mogu ugraditi posebne uređaje koji isključuju rad npr. Kuhinjske nape i bojlera u isto vrijeme.

Detaljnije opisane upute za sigurno i učinkovito korištenje plina možete zatražiti od vašeg ODS-a.

Mjere sigurnosti ukoliko se osjeti plin

  • Odmah ugasiti eventualni plamen,
  • Odmah otvoriti sve prozore i vrata,
  • Odmah isključiti dovod plina na zaporu plinomjera ili kućnom priključku,
  • U prostorije u kojima se osjeća plin ne ulaziti sa otvorenim plamenom,
  • Ne paliti šibice, upaljač i slično, ne pušiti,
  • Ne uključivati električne prekidače,
  • Ne izvlačiti utikače iz utičnica,
  • Ne uključivati električno zvonce,
  • Ne oslanjati se samo na svoj osjet mirisa već pozvati i druge osobe,
  • Svjetlo paliti tek kada se miris plina više ne osjeća

Sustavnim održavanjem plinske instalacije i njezinih elemenata, preventivnim pregledima, redovitim servisiranjem, otklanjanjem eventualnih nedostataka i pridržavanjem uputa proizvođača također postižete veći stupanj učinkovitosti.

  • Toplinska izolacija kuće ili stana, zamjena starih prozora i ugradnja novih s izo-staklima smanjuje se potrošnja za 40% i više
  • Ugradnja termostatskih radijatorskih ventila kojim regulirate željenu temperaturu u prostorijama
  • Ne pregrijavati prostorije u kojim se boravi. Optimalna temperatura prostora u kojem se boravi iznosi 20°C.
  • Za svaki stupanj povećanja temperature u prostoru povećava se utrošak energije
  • Cjevovode grijanja koji prolaze kroz negrijane prostorije (podrume, stubišta, spremišta, tavane) potrebno je toplinski izolirati kako bi se spriječili nepotrebni gubici
  • Potrebno je hidraulički uravnotežiti (balansirati) instalaciju grijanja
  • Radijatori ne smiju biti zaklonjeni zavjesama, namještajem ili rubljem, a kojim bi se ometalo prirodno cirkuliranje zraka.
  • Potrebno je zamijeniti sve ventile koji propuštaju toplu sanitarnu vodu u zatvorenom položaju.

 

U slučaju potrebe za hitnom intervencijom, odnosno kada se osjeti miris plina, kada nema plina u instalaciji, u slučaju požara, te kada se osjeti povrat dimnih plinova iz bojlera radi mogućeg trovanja, nazovite dežurnu službu (0-24 h) Zelina plina broj telefona 098 308 633

zelina plin logo

Operator distribucijskog sustava
Katarine Krizmanić 1
10380 Sveti Ivan Zelina
Tel: 01 2040 762
Email: info@zelplin.hr

Radno vrijeme
7:00 – 15:00 PON – PET
Rad sa strankama:
8:00 – 14:00 PON – PET
Hitne intervencije/kvarovi:
0-24 PON – NED
iso 
 
Ove stranice koriste kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića.